תפעול פנסיוני נכון: אתם רוצים לעבוד עם חברה המתמחה בכך

מעסיקים וחברות המעסיקים עובדים חייבים לדאוג להפרשות פנסיוניות על פי החוק. ממש כפי שיש לשלם משכורת בזמן כך יש לדאוג לכל הזכויות האחרות של העובדים. שירותי תפעול פנסיוני דואגים לכך שהמעסיקים יוכלו לעמוד בחוק במינימום מאמץ מצדם. מעסיקים מתמודדים בכל יום מול שלל משימות ואחת מהן היא דאגה לזכויות העובדים. עוד פעולה שעליהם לבצע היא להפריש כספים לקרן הפנסיה. זוהי פעולה שעל פניו נראית טכנית ושאינה דורשת זמן רב אך היא מחייבת את המעסיק לבצע אותה בדרך הנכונה ומדי חודש. טעות עלולה להוביל לכך שהכספים לא יגיעו ליעדם ולעבירה מצד העסק.

צילום:

שינויים בתקנות הפיקוח

בשנת 2019 נכנסו שינויים בתקנות הפיקוח אשר קבעו כי כל עסק או חברה אשר מעסיקים מעל לחמישה עובדים חייבים להגיש דיווחים בנוגע להפרשות הפנסיה ועליהם לעשות זאת בפורמט קבוע בהתאם לחוק. כתוצאה מכך מעסיקים רבים מצאו עצמם מול גורמים שהם לא מכירים, לא יודעים כיצד להתמודד איתם ומול פעולה נוספת שדורשת השקעה במשאבים.

הדרך לדאוג לתפעול פנסיוני נכון היא לפנות לחברה המתמחה בתחום. חברה אשר לוקחת על עצמה את נושא התפעול תדאג לבצע את ההפרשות בהתאם לזכויות כל אחד מהעובדים במקום ולנהל דיווח על פי חוק. כדאי לדעת כי כל עובד זכאי לבחור באיזו קרן לחסוך לצורך הפנסיה והתפקיד של חברת הניהול הוא לבצע הפקדות ורישומים בהתאם לבקשתו.

המחויבות של המעסיק

חלות על המעסיק בישראל מחויבויות רבות ואחת מהן נוגעת לתשלומים לטובת קרן הפנסיה של כל אחד מהעובדים באופן הבא:

• חלה חובת הפרשה לקרן הפנסיה בעובד שכיר מעל גיל 21 או עובדת שכירה מעל גיל 20.

• במידה והעובד או העובדת היו מבוטחים בביטוח פנסיוני בעבר הם זכאים ליהנות מהפרשת ביטוח מהיום הראשון בעבודתם החדשה.

• במידה והעובד או העובדת לא היו מבוטחים בעבר, יש להתחיל להפריש לקרן הפנסיה שישה חודשים מיום תחילת העבודה החדשה.

• העובד והעובדת רשאים לבחור את קרן הפנסיה בה תנוהל הפנסיה שלהם ולבקש מהמעסיק להפריש אליה. כמו כן זכותם לעבור בין קרנות אם יבחרו בכך.

• המעסיק לא יכול להתערב בהחלטת העובד בבחירת מסלול הניהול הטוב ביותר מבחינתו.

• המעסיק מחויב להפריש מדי חודש 12.5% משכר העובד בעבור פנסיה ופיצויים וזאת על חשבונו.

צילום: מאגר תמונות Susanne Pälmer | Pixabay


היתרונות של ניהול תפעול פנסיוני על ידי חברה חיצונית

המעסיק מחויב להפריש כספי פנסיה לעובד על פי החוק ולמקום שיבחר בו. הוא לא יכול לדחות תשלומים, לבקש תשלום על הניהול ואף לא להמליץ לעובד כיצד להתנהל. בנוסף לכל אלה, על המעסיק לדווח בצורה מסודרת על כל הכספים שהעביר וזאת באופן מסודר ובפורמט קבוע.

כיוון שרוב המעסיקים אינם באים מתחום הפנסיה ואף לא מתחום החשבונאות, רבים פונים לחברה חיצונית אשר תסייע להם. ממש כפי שרוב המעסיקים פונים להנהלת חשבונות לצורך הוצאת משכורות, כך יותר ויותר פונים לחברת ניהול פנסיוני אשר מביאה לעסק מספר יתרונות:

• ניהול על פי חוק – חברת תפעול פנסיוני מבצעת את ניהול הפנסיה בכפוף לחוק. ההתמחות שלה הוא בנושא זה והיא דואגת הן להפרשות והן לדיווחים בהתאם למתבקש.

• לעובד יש פחות שאלות – כשחברת תפעול מנהלת את התחום העובד יכול לגשת בכל רגע שירצה לנתונים ולוודא שזכויותיו נשמרות על פי החוק.

• ניצול נכון של הזמן – מעסיקים רבים יודעים כי הזמן הוא אחד המשאבים החשובים ביותר שלהם. פניה לחברה חיצונית משאיר למעסיק יותר זמן לניהול ותפעול העסק.

• פתרון פשוט – בעוד שעבור המעסיקים נושא התפעול הפנסיוני מורכב, שירותים חיצוניים נותנים פתרון פשוט, זמין ונוח.

• שקיפות – המעסיקים יכולים לראות בכל רגע נתון כיצד החברה מתנהלת וכי היא אכן מבצעת את עבודתה ושומרת עבורם על החוק.

החברה המתאימה לעבוד מולה

במקרה של תפעול פנסיוני נכון יש לפנות לחברה אשר מתמחה בנושא זה. בדרך כלל מדובר על חברה שונה מזו שמבצעת את הנהלת החשבונות כיוון שנדרשת התמחות שונה. החברה המתאימה ביותר צריכה להביא איתה הבנה, ניסיון בתחום ומערכת שקופה וברורה, למעסיק ולעובד.

חשוב לבדוק מראש למה מתחייבת חברת התפעול, לבקש לראות שישנה מערכת דו"חות מעקב ולוודא שגם העובדים יוכלו לראות את הנתונים כשירצו בכך (כל עובד את הנתונים הפרטיים שלו).

צילום: מאגר תמונות Tumisu | Pixabay