שירותי תפעול פנסיוני – כי יש מי שידאג לכם לעבוד על פי החוק ויחסוך מכם זמן בהתעסקות בתחום שדורש דיוק ועמידה בזמנים

בין אם יש לכם עסק קטן שמונה עד 5-10 עובדים או חברה גדולה, כבר בטח נתקלתם באכיפה והפיקוח החדשים שנעשים החל משנת 2019 בכל הנוגע להפרשות פנסיוניות לעובדים שלכם. לא כדאי להקל בכך ראש אך בטח שאפשר להקל על עצמכם ולטפל בעניין "הטכני" הזה בעזרת שירותי תפעול פנסיוני ולחסוך לעצמכם המון זמן ומשאבים. כאמור בשנת 2019 נכנסו לתוקף שינויים בתקנות הפיקוח למען הפרשות פנסייה של עובדים על מנת ליצור סדר בכל מה שקשור לדאגה ותכנון פנסייה של העובדים מבלי שכספים אלו ייפלו בעתיד בין הכיסאות. השינויים שנעשו קבעו כי כל עסק או חברה ולהם 5 עובדים ומעלה הם מחוייבים להעברת מידע של הפרשות פנסיוניות עבור כל עובד, פיצולן לקרנות השונות על פי רגולוציה קבועה ובתוך פורמט אחיד.

צילום: מאגר תמונות 123RF

מה הוא שירותי תפעול פנסיוני ולמה עסקים רבים פונים לאפשרות זו?

שירות תפעול פנסיוני הוא למעשה הגוף המתווך בין העסק לחברת הביטוח ודואג לעשות את העבודה הקשה והמלאה בפרטים קטנים, כזו שאם תשגו טעות אנוש קטנה יכול להיות ותגרמו לאיבוד כספים של עובדים ואלו לא יגיעו ליעדן.

לנהל עסק או חברה בין כה וכה דורש המון משאבים, אז אולי כדאי להשאיר את כל ההתעסקות הזו לשירותי התפעול הפנסיוני שכיום מחוייבים לעבוד בפורמט אחיד של "המסלקה הפנסיונית", אפשרות טכנולוגית וחדשה זו פועלת בחסות ובפיקוח של משרד האוצר ובכך מבטיחה התנהלות קפדנית על פי החוק.

כל התענוג הזה בהחלט יבטיח סדר וארגון בכל מה שקשור להפרשות כספים לקרנות פנסיה, השתלמות וקופות גמל ובכך תרוויחו זמן חשוב ותמנעו מטעויות.

צילום: מאגר תמונות Pixabay


כיצד עובדת המסלקה הפנסיונית?

המסלקה הפנסיונית שמופעלת ע"י המעסיקים או המייצגים הפועלים בשמם של המעסיקים(חברות מורשות בחוק שנותנות שירותי תפעול פנסיוני) נותנת פתרון מקצה לקצה של העברת דיווחי הפקדות לפנסיה כנדרש על פי החוק.

ויתרונותיה – טובים, אמינים ודי מסודרים

בכך שהמסלקה הפנסיונית הינה גוף שעובד מתוקף מכרז של משרד האוצר היא מבטיחה פיקוח מלא של אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון ועומדת בכל דרישות החוק.

היא מחוייבת לעמוד בנהלי אבטחה מחמירים ורמת שירות אחידה ומוגדרת בכל החברות המפעילות שירותי תפעול פנסיוני לעסקים.

הדיווחים שעוברים דרך המסלקה מאפשרים למעסיק ולחברות שירותי התפעול הפנסיוני לעבוד רק מול מערכת אחת בלבד שמקושרת לכל הגופים המתנהלים במדינת ישראל כגון: חברות הביטוח, קרנות הפנסיה, קופות הגמל וקרנות השתלמות.

מתוך כך כמובן שהדוחות שעוברים דרך המסלקה מוכרים ע"י מס הכנסה והרשויות כמסמכים פורמאליים.

דרך המסלקה ישנה התאמה מלאה בין המידע שמדווח לכספים המועברים דרכה, בכך רק כאשר המידע מדווח הוא יעבור לקופה רק לאחר קבלת אישור על העברת הכסף.

יתרון נוסף למסלקה היא שאין צורך בניהול ועדכון שוטף של רשימת החשבונות הבנק של הקופות הקיימות, המסלקה יודעת לעשות זאת בעצמה ולהעביר לכל גוף את הכספים בהתאם לחשבונות הבנק הרלוונטים.

צילום:


איך תמצאו חברת תפעול שירותי פנסיוני ותדעו מה הכי נכון לעסק שלכם?

ראשית וודאו כי חברת השירות התפעול הפנסיוני שאתם מתעניינים לגבייה אכן מעורה בחוק והכניסה אליה את המסלקה הפנסיונית בכך תדעו שאתם נמצאים בידיים טובות – בידיי החוק ותמנע ממכם מרמה.

שנית ישנן חברות שיציעו לכם שירות תפעול חלקי או מלא כשהבדל ביניהם הוא דיווח עצמאי של ההפרשות הפנסיוניות ומעקב עצמאי כאשר חברת התפעול הפנסיוני מעניקה לכם את האפשרות להשתמש בממשק שלה.

אם יש לכם הרבה עובדים ודוחות מידע והפרשות פנסיוניות לדווח עליהן, כדאי פשוט ללכת על שירות מלא של החברה לתפעול פנסיוני שיבצעו עבורכם גם את הזנת הדיווחים.

חברות שונות מציעות שירותים שונים, הקדישו תשומת לב להעדפות שלכם, תוך התמקדות בכך שאתם מורידים מעצמכם נטל גדול ומפקידים אותו בחברה בה אתם יכולים להסתמך על השירות והתפקוד של החברה בה בחרתם לנהל את ההפרשות הפנסייה, כל טעות קטנה יכולה לגרור טעות עתידית שתעלה בחשבונם של העובדים ואתם בהחלט רוצים להימנע מכך.

חשוב לדעת: מעסיק שלא יבצע את ההתאמות הנדרשות למעשה עובר על החוק.