ארנק דיגיטלי לביטקוין ומטבעות קרפיטו

על מנת להצטרף אל עולם המטבעות הקריפטו כמו ביטקוין וארתיריום נצטרך לפתוח ארנק דיגיטלי שדרכו נוכל לשלוח, לקבל ולאחסן מטבעות דיגיטליים. אילו ארנק קיימים, כיצד לפתוח ארנק דיגיטלי ואיך משתמשים בהם, מאמר זה מתאים למתחילים בעולם הדיגיטלי.

צילום: Goumbik | מאגר תמונות Pixabay

מהו ארנק דיגיטלי?

דרך הארנק הדיגיטלי תוכלו לשלוח, לקבל ולאחסן מטבעות קריפטו. הארנק הדיגיטלי מקושר לשתיי כתובות, סיסמאות שהן יהוו כמפתחות לשימוש והעברות של מטבעות דיגיטלים, בלעדיהם לא תוכלו לקיים ארנק דיגיטלי. ישנה כתובת ציבורית- המפתח הציבורי שהוא בעצם דומה למספר החשבון שלכם שאותו תוכלו לשתף על מנת לקבל מטבעות.

הכתובת הפרטית- המפתח הפרטי יהיה הסיסמא שלכם "לחשבון הבנק", הארנק הדיגיטלי שלכם, באמצעות הכתובת הפרטית תוכלו לשלוח מטבעות ולאחסן אותם, את המפתח הפרטי תשמרו רק לעצמכם ורצוי מאוד לשמור את המפתחות הפרטיים באופן בלתי מקוון, על דף נייר ולא לאבד את זה, על מנת למנוע פריצות לארנק הדיגיטלי.

אילו סוגי ארנקים דיגיטליים קיימים ומה השימוש בהם?

סביר להניח שבתור התחלה תשתמשו בארנק חם וארנק קר ואולי בהמשך תתצטרפו לזירה רחבה יותר בה תכירו את המושגים "ארנק צד שלישי" ו"ארנק נייר".

ארנק חם

מיועד לשימוש ושמירה על סכומי מטבעות קטנים יחסית, לשימוש יומיומי ונוח. מה שהופך ארנק דיגיטלי לארנק דיגיטלי חם למעשה זה כי ארנק כזה יהיה מחובר לרשת, דרך אפליקציה בסמארטפון או כתוכנה על המחשב. לרוב שימוש בארנק חם יהיה קל ונכון יותר דרך אפליקציה בסמארטפון, מכיוון שהסמארטפון רוב הזמן נמצא איתנו ומאפשר שליטה מלאה ושליחת מטבעות באופן נוח ומהיר יותר. את רוב הארנקים הדיגיטליים כיום ניתן להוריד בקלות וללא עלות דרך החנות האינטרנטית במכשיר שלכם.

הארנקים הפופלריים ביותר שתמצאו, שנוחים מאוד לשימוש גם למתחילים ומגיעים בתור אפליקציה בסמארטפון Blue wallet, Edge. ארנקים אלו מתאימים וזמינים לאייפון ולאנדרואיד.

המלצה שלי: לעשות שיעורי בית לפניי, על כל אפליקציה שתמצאו ולוודא שהאפלקיציה תומכת את המכשיר הספציפי שיש לכם.

ארנקי אפליקציה נוספים שתומכים באייפון ואנדרואיד: Jaxx, Ethos, Bread wallet

ארנקים חמים מומלצים לשימוש גם כתוכנה על המחשב הם: Bitcoin Core, Electrum

צילום: WorldSpectrum | מאגר תמונות Pixabay


אז מהו ארנק קר ומה הופך אותו לכזה?

ארנק דיגיטלי קר משמע ארנק שאינו מחובר לרשת כלל ובכך רמת האבטחה נחשבת גבוהה בהרבה, ארנק כזה ישמש לסכומי מטבעות גדולים. ארנק קר יכול להיות תוכנה על המחשב או טלפון ללא סים, לאחר פרמוט מלא, וידוא של ניתוק אינטרנט מוחלט והתקנה של אנטי וירוס. בתוך קטגוריית הארנקים הקרים תוכלו גם למצוא ארנקי חומרה וארנקי נייר. ארנק חומרה – כונן קשיח שניתן לרכוש דרך האתרים הרשמיים של היצרניות Trezor, Ledger

ארנקי החומרה טרזור ולדג'ר הם הכי מומלצים ופופלריים וכדאי לוודא שאתם אכן רוכשים אותם מהיצרנים הרשמיים. במידה ובחרתם בארנק חומרה פיזי, כמו כל דבר פיזי ובעל ערך, יהיה כדאי אם תשמרו במקום פרטי כמו כספת, אחריי הכל יהיה מדובר בסכומים גדולים שלא תרצו שילכו לאיבוד.

ארנק נייר

ארנק מסוג זה נחשב לארנק קר ומיועד בדרך כלל לאנשים שמעוניינים לרכוש מטבעות ביטקוין או מטבעות קריפטו אחרים להשקעה לטווח הארוך במטרה לחכות שהערך המטבעות יעלה.

ארנק צד שלישי

אולי תתצטרפו לזירה הזו בהמשך אז רק לשם המושג והידע הכללי שלכם בעולם המטבעות הקריפטו, ארנק צד שלישי משמש למסחר במטבעות בבורסאות.

לשם הצטרפות לארנק זה בשונה מארנקים דיגיטליים חמים או קרים שדורשים מפתחות ציבוריים ומפתחות פרטיים, בארנק צד שלישי תתצטרכו רק כתובת איימל, סיסמא ושימוש בכרטיס האשראי לשם רכישה ואיחסון של מטבעות.

בורסאות חשופות יותר לפריצות ולכן מומלץ שלא לשמור מטבעות קריפטו לזמן ממושך.

צילום: Velivinki | מאתר תמונות 123RF


סיכום והמלצות

• ארנק הדיגיטלי הוא הכניסה שלכם לעולם המטבעות הקריפטו והמסחר בהם, בעולם בו אנחנו סוחרים במטבעות בין אם מטבעות דיגיטלים או מסחר בשוק ההון, תמיד יהיו סיכונים וכדאי לקחת את זה בחשבון וללמוד כמה שיותר על העולם אליו אתם נכנסים.

• לפניי הורדה של אפליקציית ארנק דיגיטלי למכשיר שלכם, וודאו כי האפליקציה תואמת את המכשיר שלכם ואת מערכת ההפעלה שלו.

• לוודא שבארנק שבחרתם תהיה לכם שליטה מלאה על המפתחות הפרטיים-שרק אתם הבעלים של המפתחות הפרטיים.

• לפניי הורדה של אפליקציית ארנק או הורדת תוכנה וודאו באילו מטבעות הארנק תומך, קיימים מעל 7000 מטבעות קריפטו כיום.

במאמר הזה התייחסתי בעיקר לארנקים שתומכים במטבעות הפופלריים כמו ביטקוין ואתריום.

• לשמור על דף נייר ולא באופן מקוון את המפתחות הפרטיים/הסיסמאות שהם יהיו 12 או 24 מילים אקראיות באנגלית ולזכור היכן שמרתם את הדף הזה.

• ארנק חומרה כדאי לרכוש מהיצרניים הרשמיים ולא מאמזון למשל, היצרניים הרשמיים הינם  Trezor ו-  Ledger