השקעות קטנות לצעירים

הנטייה לחשוב על השקעות משוייכת רוב הזמן לאנשים שמבינים עניין, כלכלנים או עסקנים אך האמת שכדאי שעניין השקעות ייכנס יותר ויותר למגזר הפרטי ובטח בקרב צעירים. עד שבבתי הספר יתחילו ללמד כלכלה ועל הדרכים שבהן נוכל לחסוך ולהשקיע באופן שבאמת יפיק תשואה, יתמוך בעתיד שלנו ובדור הבא. אספר לכם במאמר הזה מה היא השקעה, למה היא כדאית ועל אפיקי השקעות הקיימים, בצורה הפשטנית ביותר שאפשר.

צילום: מאגר תמונות 123RF

מה היא בעצם השקעה ולמה היא כדאית?

השקעה היא בחירת אפיק מסויים כדוגמת נדל"ן, מניות, ניירות ערך, מטבעות קרפיטו ועוד.

ולפניי שאסביר את סוגי השקעות כדאי להתחיל בעובדה קיימת בשוק הכלכלי של ישראל ומדינות מערביות רבות והלא היא האינפלציה המתמדת, משמע עלייה מתמדת שנאמדת לרוב כ-3%, לפיכך מה שעולה כיום 100 ש"ח עתיד לעלות בשנה הבאה 103 ש"ח.

לפי המשוואה הפשוטה הזו, ככל שאנשים אינם משקיעים ואינם מכניסים הכנסה פסיבית שמגדילה את הונם, ערך הכנוסיתיהם יירד עם הזמן ובעקבות זאת הם יצטרכו להגדיל את ההכנסות או לצמצם את ההוצאות, לפיכך שמירת הכספים שלכם בעובר השב היא לא באמת פתרון.

לכן השקעות כדאיות מאוד במגזר הפרטי ובטח ללמוד כיצד לעשות זאת כבר בגיל צעיר, ללמוד ולהבין את אפיקי ההשקעה הקיימים, הסיכונים הכרוכים בכך וכיצד להקטין סיכונים כלל האפשר על מנת לצאת אל עצמאות כלכלית גם אם אתם שכירים.

לפניי שניגש לאפיקי ההשקעה השונים, חשוב לציין שאינני כלכלנית או עסקנית גדולה, אני עצמאית שחשוב לה לחקור וללמוד תחומי חיים שונים ובטח כשזה נוגע לעצמאות כלכלית.

לפניי כל החלטה כלכלית חשוב שתעשו את המחקר שלכם בעצמכם ותקראו ממקורות מידע אמינים ואף לשכור את שירותיהם של אנשים שעוסקים בתחום אם יש צורך בכך.

צילום: מאגר תמונות 123RF


אפשרויות ההשקעה

נתחיל בנדל"ן מכיוון שבישראל נראה שהתחום הזה נמצא בעלייה מתמדת ובערי פיתוח ניתן כבר לראות צעירים שיכולים בגיוס הון ראשוני יחד עם הלוואה מהבנק לרכוש דירה שדמי השכירות שלה מחזירים את תשלומי המשכנתא ולאחר כמה שנים של של סיום תשלומי המשכנתא, המשקיע נשאר עם דירה ששייכת לו ויכול כמובן למכור אותה לכל המרבה במחיר.

מחירי נדל"ן נוטים להיות בעלייה מתמדת.

הסיכונים בהשקעה שכזו הם מעטים ביחס להשקעות אחרות בתחומים שונים מכיוון שמחירי הנדל"ן אינם חווים שינויים חדים או מהירים מדי, ישנה יותר תחושה של ביטחון ובכל זאת גם בהשקעת נדל"ן חשוב לעשות שיעורי בית ולבדוק את מיקום הנכס, את שיעורי המחירים באיזור בעשר השנים האחרונות לפחות, את היצע והביקוש באיזור ועוד נתונים רבים וחשובים.

צילום: מאגר תמונות 123RF


אפשרות נוספת, סולידית ומוכרת היא אגרת חוב

אם אתם קוראים את המושג הזה בפעם הראשונה תרשו לי לפשט את זה עד כמה שאפשר, אגרת חוב היא למעשה דרך מקובלת של גופים שונים ממשלתיים או פרטיים וחברות בשוק הון לבקש הלוואה תמורת התחייבות להחזיר לכם אותה בתוספת ריבית.

התשואה לרוב אינה גדולה ועומדת על כ 3%-2% ונחשבת לסולידית, מוכרת ויחסית בטוחה מכיוון שאגרת החוב היא למעשה נייר ערך שמשמש כהתחייבות בין הגוף או החברה שלווה את הכסף לבין המשקיע שמלווה את הכסף ובכך הלווה מחוייב להחזיר את ההלוואה למשקיע כולל ריבית ללא ההשפעה ניכרת של מה שמתחולל בשוק המניות ובכך בעת פירוק חברה למשל בעלי אגרות החוב הם הראשונים שיזכו לנתח מנכסי החברה.

גם כאן, בתחום אגרות החוב יש עוד הרבה מה ללמוד ולחקור, ממליצה לקרוא ולהרחיב את היידע שלכם על אפיק ההשקעה זה בנפרד.

צילום: מאגר תמונות Pixabay


שוק המניות

רכישת מנייה מקנה לכם שותפות ובעלות מסויימת בחברה בהתאם להשקעה שהשקעתם, אין זה אומר שאתם הופכים להיות בעלים של הנכס, מוצר או חברה, משמע שסכום ההשקעה שהשקעתם ייקנה לכם בעלות מסויימת ולה זכויות בחברה בה השקעתם, בין אם זה בהצבעות ובאסיפות שמתקיימות, מכירת המנייה, סחר במנייה וקבלת סכום על כך ועוד.

ישנן המון סוגי מניות כמו חברות פרטיות של הייטק שמעבר להשקעות הראשוניות שמתבצעות ע"י מקימי החברה או הסטארט-אפ ומשקיעיהם הראשונים, לרוב בשלב מסויים החברה תפנה אל הציבור תמכור ותסחור במניות של החברה מה שמאפשר גדילה כלכלית של החברה ומסחר בה.

שוק הסחורות הוא גם כן שוק מניות ידוע ויציב יחסית, שוק הסחורות מאפשר לכם לרכוש, לסחור ולמכור מניות בסחורות כמו: זהב, בקר, קנאביס, נפט, קפה וכיוצא בזה.

בכל מה שקשור לרכישת מניות והמסחר בהן יש עוד המון מידע שכדאי וחשוב לקרוא וללמוד.

צילום: mohamed_hassan | מאגר תמונות Pixabay


מסחר במטבעות דיגיטליים

ובכן זה עולם שכבר קיים איתנו יותר מעשור, מסחר שלטענתם של הרבה כלכלנים ואף ממשלות הוא מסחר בסיכון גבוהה ועם זאת זהו מסחר שנמצא בעלייה וסוחף אליו עוד ועוד אנשים שלומדים את עולם המטבעות הקרפיטו- הדגיטליים ולגמרי יוצר עולם ושפה חדשים של מסחר וכסף.

המטבע הראשון שנוצר הוא מטבע הביטקוין בשנת 2008 וכיום יותר מ 7000 סוגי מטבעות דיגיטליים שונים, ברחבי הרשת תוכלו למצוא אינסוף מאמרים, מדריכים וקורסים על מנת להתחיל לסחור במטבעות אלו.

מצרפת לכם את המאמר על מטבע הביטקוין למתחילים ומאמר נוסף על ארנקים דיגיטליים.

צילום: מאגר תמונות Pixabay


לסיכום

המידע הקיים היום ברשת הוא עצום, אם מצאתם את עצמכם מעוניינים להצטרף אל עולם ההשקעות ולשוק ההון, אל תחששו מהמילים הגדולות וקראו בעיון ובסקרנות, יכול להיות שתמצאו שהדבר אינו מורכב ומסורבל כמו שנטיתם לחשוב עד כה, באופן אני מכירה אנשים שלמדו על שוק ההון והמסחר בו לגמרי בעצמם ובחקירה אישית, למדו את אפיקי ההשקעה, הסיכונים ופתחו תיק השקעות עצמאי לחלוטין.

אין פסול באם תבחרו איש מקצוע או חברת השקעות שייסיעו לכם בפתיחת תיק השקעות, תתעניינו ושאלו את כל השאלות החשובות וגם אלה שפחות ותאמינו לאנשי מקצוע שמסבירים לכם את הסיכונים בצורה ברורה וכנה ולא מנסים רק למכור לכם סיפורי נפלאות על שוק ההון.

שוק ההון הוא עולם שלם ומגרש משחקים שלא שייך רק לכלכלנים ואנשי עסקים וחשוב שיגיע אל הציבור הרחב.

בהצלחה!