ארנקים דיגיטליים מומלצים לאתריום

את המטבע הדיגיטלי והנפוץ - את'ר השייך לפלטפורמת האתריום המוכרת כדאי לאחסן בארנקים יעודיים ומתאימים, עם עלייתו וצמיחתו של המטבע והפלטפורמה עוד ועוד ארנקים מצטרפים אל הזירה ותומכים בשימוש ובמחסר באת'ר, במאמר זה אציין את המובילים והכי מומלצים.

צילום: מאגר תמונות 123RF

על מנת לאחסן את מטבע האת'ר קיימות אפשרויות שונות ולהן ייעודים ומטרות שונות כמו ארנקי דסקטופ, ארנקי חומרה, ארנקי נייר וארנקיים שניתן להשתמש בהם גם בסמארטפון.

לכל אחד מסוגי ארנקים אלו ישנם יתרונות, חסרונות, רמות אבטחה שונות ונוחיות שימוש משתנות בהתאם לצרכים.

בשל עלייתו הדי עקבית של מטבע האת'ר כך יותר ויותר ארנקים דיגיטלים תומכים במטבע וישנן באמת המון ארנקים שניתן לאחסן בהם את המטבע. בואו נדבר על כמה מהם.

אם אתם מתכננים שימוש ובמסחר בארתריום בסכומים גדולים כדאי יהיה לאחסן את המטבע בארנקי החומרה וארנקי נייר שנחשבים לארנקים קרים.

ארנק קר הוא למעשה תוכנה המותקנת על גביי המחשב או טלפון ללא סים שעבר פרמוט מלא, בעל תוכנת אנטי וירוס ואינו מחובר לרשת כלל, בזכות תכונות אלו ארנק קר נחשב לארנק מאובטח ברמה מקסמילית.

ארנק חומרה – ארנק מומלץ ומאוד בטוח

מדובר בארנק שמגיע ככונן קשיח חיצוני עם מסך ולכן מאפשר פעולות שונות כולל שליחת כספים, הארנק יהיה בעל קוד פתוח שבשפת המסחר של עולם המטבעות הדיגיטליים מהווה עניין חשוב ביצירת אמון בין הסוחרים ובעלי העניין במטבעות קריפטוגרפיים.

בשל היות הארנק החומרה ככונן קשיח חיצוני כך גם רמת הבטיחות שלו גבוהה ביחס לסוגים שונים של ארנקים. ארנקי חומרה מומלצים, מוכרים ונוחים לשימוש Ledger ו-Trezor. ארנקים אלו נחשבים בעלי רמת אבטחה מקסימלית ומשרתים גם מטבעות דיגיטליים אחרים הקיימים היום בשוק מטבעות הקריפטו, כולל הביטקוין כמובן.

צילום: WorldSpectrum | מאגר תמונות Pixabay


ארנק נייר

כפי שהשם מרמז האחסון מתבצע על גביי נייר, נכון זה באמת פשוט מאוד אך בעל רמת בטיחות יחסית גבוהה ואם נוקטים באמצעי זהירות ועושים זאת נכונה תוכלו להשתמש בארנק נייר לאחסון סכומים גדולים שאינכם מתכוונים לסחור או להתעסק איתם במשך זמן רב, ממש כמו עם ניירות ערך של בנק רגיל שבעיקר נותנים לסכומים לתפוח ומגיעים לעיתים רחוקות לבדוק מה מצב הכספים ואולי לעשות כמה שינויים פה ושם.

אז איך זה עובד?

אחסון ושמירת המטבעות הדיגיטליים בארנק נייר מתבצעים דרך הדפסת המפתחות הציבוריים והפרטיים על דף נייר, המפתחות יודפסו כקודי שתוכלו לסרוק QR בעתיד עבור כל העסקאות שלכם.

היתרון של ארנק נייר שהוא פשוט נייר, לא מחובר לרשת האינטרנט מה שהופך אותו לארנק קר ובטוח יחסית, ויש לשמור עליו ממש טוב.

מה החסרונות אתם שואלים?

את הנייר הזה תתצטרכו לשמור במקום בטוח, אם תשכחו או תאבדו את הנייר כך ייאבדו כל המפתחות הפרטיים והציבוריים שלכם ולא תהיה לכם לעולם גישה חזרה אל המטבעות. חסרון נוסף שאם הנייר שלכם לידיים הלא נכונות- מישהו יקבל גישה אל המטבעות שלכם אם יש להם מושג במטבעות דיגיטליים כמובן, בכל אופן זה לא משהו שתרצו שיקרה.

אם בחרתם להשתמש בארנק נייר וודאו כי הוא מאוחסן במקום בטוח שרק לכם יש את הגישה אליו ושלא תשכחו היכן הנייר נמצא כמובן.

ובכל זאת עם רמת הפשטות והבטיחות של ארנק נייר. אני ממליצה מאוד להצטייד גם או רק בארנק חומרה בשל העובדה שהוא כונן קשיח ובעל קוד אבטחה ייחודי שלו על מנת לגשת אל הכספים ולבצע פעולות.

צילום: מאגר תמונות 123RF


ארנק חם

אם אתם מתכננים פעילות אקטיבית יותר ומסחר יחסית קבוע במטבעות הדיגיטליים שלכם, ארנק חם ייענה על הצורך ויאפשר לכם גישה מהירה ומאוד נוחה למטבעות וביצוע פעולות שונות. ארנק חם משמע ארנק שמחובר לרשת כל הזמן, כל הטוב והנוחיות האלו טומנים בתוכם את האפשרות לפריצה וגניבה של המטבעות שלכם.

תוכלו לשמור על המטבעות שלכם ולהימנע עד כמה שניתן מאפשרות כזו אם תחלקו את הסכומים שלכם כך שסכומים קטנים יישארו בארנק דיגיטלי חם וסכומים גדולים יותר יישארו בארנק דיגיטלי קר. ארנק חם המתאים לאתריום ומטבע האת'ר על המחשב וגם על הסמארטפון הוא MyEtherWallet.

ארנק זה תומך רק במטבע את'ר, בשימוש של ארנק זה על המחשב היתרון הוא שהכספים נשמרים על המחשב של המשתמש ולא בשרת האינטרנט, מה שמעניק לו רמת אבטחה גבוהה ביחס להיותו ארנק חם, בנוסף הארנק הוא חינמי ובעל קוד פתוח.

החסרון של ארנק זה שהוא תומך רק במטבעות את'ר ומטבעות מסוג ERC-20 ואולי זה לא חסרון, תלוי מה הצורך שלכם.

בנוסף אין שירותי תמיכה במידה והכספים אבדו ולכן תתצטרכו לשמור טוב גם על סיסמאות השחזור.

ארנק חם ונוסף MetaMask 

הארנק קיים בגרסת אפליקציה לסמארטפון וגם כדפדפן אינטנרט, הארנק מיועד לארתריום ולכל טוקונים מסוג ERC-20, הוא חינמי ודי נוח וידידותי למשתמש. כן יש עמלות כאשר מבצעים טרנסקציה על הבלוקצ'יין ועמלות על המרת טוקנים.

היתרונות:

  • ארנק בעל קוד פתוח
  • דרך ארנק זה ניתן להשתמש באפליקציות מבוזרות (Dapps) כולל בורסות מבוזרות ניתן להחליף בין סוגי מטבעות נתמכים באמצעות Swaps.

החסרונות:

  • הארנק מחובר לאינטרנט ואינו מאובטח כמו ארנקים קרים.
  • הדפדפן יכול לאסוף נתונים משימוש באפליקציה.
  • חסרון נוסף הוא שהתוסף על הדפדפן אוסף נותני גלישה כברירת מחדל אך בהחלט אפשר לשנות את זה בהגדרות.

ישנם עוד הרבה ארנקים חמים טובים אחרים, כדאי לקרוא ולהעמיק בכל ארנק לפניי שבוחרים את הארנק המתאים. במידה ובחרתם ארנק חם לנייד וודאו כי הארנק שבחרתם אכן תומך במערכת ההפעלה של הנייד- אנדרואיד או אייפון. וודאו כי קראתם והבנתם את היתרונות והחסרונות של ארנק ונקטו באמצעי זהירות על מנת לשמור על המטבעות שלכם.