השקעות קטנות למתחילים: האם זה אפשרי? ואיך תעשו את זה על הצד הטוב ביותר?

בעוד עולם ההשקעות עשוי להיות שייך לאוכלוסייה מוגדרת צעירים רבים מוצאים את דרכם מצטרפים אל המגרש של הגדולים או יוצרים מגרשים אחרים משל עצמם. נתחיל מהסוף, עולם ההשקעות נשען על עובדה קיימת ואמיתית, רמת סיכון גבוהה הן בהשקעות לטווח קצר והן בהשקעות לטווח ארוך, ובכל זאת השוק עדיין שועט קדימה. על אף הסיכונים, בשנים האחרונות ניתן לראות כי צעירים רבים בישראל ומסביב לעולם עושים את דרכם לתוך שוק ההון ולומדים כיצד להפוך את נפילות השוק להזדמנויות. אם אתם משקיעים צעירים ועצמאים, כדאי יהיה ללמוד כיצד לצלוח גרפים ללא התרגשות מיותרת אם כי פשוט ללמוד את חוקי המשחק, לבחור מספר אפיקי השקעה וליצור תיק השקעות מבוזר ככל האפשר. ואם לא מתאים לכם להשקיע באופן עצמאי, תמיד תוכלו ללכת בדרכים מסורתיות ומקובלות.

צילום: מאגר תמונות 123RF

סיכון שווה הזדמנות

למי שמכם כבר משקיע או שלא, בשלב כזה או אחר החזקה בתיק השקעות מחייבת אורך רוח ואף קור רוח, ראייה פורפוציונלית בטווח הקצר והארוך, ראיית הסיכונים כהזדמנויות ופשוט להתקדם הלאה. נשמע פשוט? כנראה שלא ממש, בטוח תלמדו להכיר את עצמכם יותר מקרוב אבל זה ידרוש מכם שילוב של אינטליגנציה רגשית מול ניתוח אנאליטי, למידת ניתוח גרפים וצבירת ידע לגביי השוק על כל קניו.

איך תהפכו למשקיעים צעירים באופן עצמאי?

יחד עם כל מה שצויין בפסקה מעלה, באופן הפרקטי והטכני אם תרצו לסחור באופן עצמאי מול הגופים החיצוניים למעשה תתצטרכו לפתוח חשבון בו תהיו המנהלים הבלעדיים, דרך פלטפורמת סחר בה תבחרו את המניות שתוכלו להשקיע ולסחור בהן. פלטפורמות אלו ייגבו מכם עמלות על ביצוע פעולות ודמי ניהול חודשיים על עצם החזקה והתנהלות בפלטפורמה.

היתרון של משקיעים עצמאים הוא חופש בחירה מוחלט באפיקי השקעה בהם הם דוגלים ומעוניינים למנף ולהרוויח ללא אחוזים ועמלות גבוהות מאוד, וזאת כי החשבון מנוהל באופן עצמאי ללא צד שלישי לו צריך לשלם דמי ניהול ועמלות נוספות, שיגרוף אחוזים נוספים מהצלחות ותשואות.

בנוסף, כניסה לשוק ההון באופן עצמאי מאפשרת חשיפה להשקעות אלטרנטיביות וגלובליות מרובות, ובעיקר מרווח פעולה זמין יותר לשיקולכם האישי. הסיכון הוא שאתם לגמרי לבד, כך שתתצטרכו ללמוד והרבה, להיות מוכנים מראש לסיכונים ונפילות ובעיקר להתמקצע בזכות עצמכם.

צעירים רבים בוחרים בהשקעה במטבעות דיגיטליים כאפיק השקעה אלטרנטיבי, צעיר ומתפתח בנוסף להשקעות נדל"ן שרווחות במגזר הצעיר.

צילום: מאגר תמונות 123RF


לא רוצים ללמוד גרפים ולצבור ידע לגביי השקעות ושוק ההון? תנו לבנקים או בתי השקעות לעשות זאת עבורכם

אם אתם מאלו שמעדיפים לסמוך על מנהל תיק ההשקעות שידע לפזר את ההשקעות שלכם בהתאם לבקשות שלכם בצורה היעילה ביותר, איך בכך פסול.

לרוב השקעה מסוג זה תיקרא תיק השקעות מבוזר ופאסיבי, משמע שסכום ההשקעה יתחלק בין כמה אפיקי השקעה באחוזים שונים, החל מאגרות חוב ממשלתיות, מדד זר ומדד עולמי, מדד זר עולמי וספציפי- נסד"ק (חברות טכנולוגיה), סחורה (זהב, נפט וכד'), רכיב נדל"ן ועוד.

השקעות מסוג זה הן הגיוניות ומתאימות למי שאין רצון וסבלנות לנבור יותר מדי בעולם הפיננסי. צעירים רבים בוחרים עם הון ראשוני ולא גדול במיוחד, להשקיע בניירות ערך ולעשות את צעדיהם הראשונים בעולם ההשקעות דרך תיק השקעות פסיבי ומבוזר.

דוגמא נוספת לתיק השקעות פסיבי ולטווח הארוך

היא בחירת אפיק השקעה מקומי או עולמי בו אתם מאמינים ומעוניינים להשקיע, לשגר "ולשכוח", כלומר, השקעה במניות חברת אנרגיה ירוקה כזו או אחרת, השקעה בחברת טכנולוגיה, חברות קנאביס, השקעות אשראי בחו"ל ועוד.

השקעות אלו הן לטווח ארוך ואין צורך בהתעסקות שוטפת, לרוב תבדקו את תשואות ההשקעה אחת לכמה שבועות או חודשי ותעשו שינויים קטנים בהתאם לתנודות השוק.

צילום: מאגר תמונות 123RF


השקעות קטנות לצעירים?

כן ולא.

בגדול אין דבר כזה השקעות קטנות לצעירים, הכוונה היא יותר כניסה מוקדמת של האוכלוסייה הצעירה לשוק ההון, להתחיל מהשקעות קטנות בעזרת הון קטן וראשוני שההורים חסכו עבורכם או שהצלחתם לחסוך בעצמכם. לא רק, יש צעירים רבים שחלים את דרכם בשוק ההון בהשקעות ראשוניות באלפי שקל בודדים בלבד ועושים דרך ארוכה מעלה. בסבלנות, התמדה ובלמידה מעמיקה.

הכל אפשרי, וכן בהחלט כדאי להשקיע כבר בגיל צעיר!

סיבה מובהקת לאנשים וצעירים בפרט להצטרף אל שוק ההון ועולם ההשקעות היא תחושת ניצחון של האזרח הקטן מול תאגידי ענק, אם איך דרך להביס אותם כדאי וחשוב ללמוד לשחק את המשחק בצורה היעילה והמכניסה ביותר עבורכם.