איך פותחים ארנק דיגיטלי עבור ביטקוין ומטבעות דיגיטלים?

על מנת להיכנס אל זירת המסחר במטבעות דיגיטלים תתצטרכו להוריד אפליקציית ארנק דיגיטלי, תוכנת מחשב ואולי אפילו להחזיק בארנק חומרה. ארנקים דיגיטלים הם חלק בלתי נפרד מזירת המסחר הדיגיטלית ובלעדיהם לא תוכלו לסחור במטבעות קריפטו. ארנק חם, ארנק קר, ארנק חומרה, על מה בעצם מדובר? כיצד ארנק דיגיטלי פועל? מה חשוב לדעת לפניי הורדת אפליקצייה או תוכנת ארנק דיגיטלי?

צילום: מאגר תמונות 123RF

נתחיל תחילה בעובדה שארנק דיגיטלי הוא אינו ארנק פיזי

בשונה מכסף מסורתי ובמסחר בכספים כפי שהעולם יודע עד כה, ארנקים למסחר בביטקוין ומטבעות קריפטו אחרים הם ארנקים דיגיטלים בלבד, משמע אתם היחידים שמנהלים לעצמכם את "חשבון הבנק" ע"י שימוש ומסחר באפליקציות ארנק לאחסון ומסחר במטבעות דיגיטלים.

ובאופן פשטני וברור, איך זה עובד?

באמצעות הורדת אפליקצייה למובייל, התקנת תוכנה על המחשב או ע"י קוד הנמצא על גביי כונן קשיח חיצוני שכן נחשב לארנק פיזי מבחינה חומרית אך עדיין האחסון הוא של מטבעות דיגיטלים כמובן (אכתוב עליו בהמשך).

בקניית ומסחר במטבעות ביטקוין ומטבעות דיגיטלים נוספים, אתם למעשה סוחרים במטבעות ללא קיום פיזי, רכישה של מטבעות אלו הופכת אתכם לבעלי המטבעות וכך תוכלו לעשות בהם כל שתרצו; לרכוש, למכור ולאחסן, כל פעולה תהיה מתועדת בארנקים הדיגיטלים.

צילום: מאגר תמונות 123RF


ובפועל, איך סוחרים במטבעות ביטקוין ומטבעות דיגיטלים?

בארנק דיגיטלי מכל סוג שהוא תקבלו מפתחות פרטיים ומפתחות ציבוריים, כלומר, המפתחות הפרטיים ישמשו כסיסמאות ויימצאו רק בידיכם, הן על מנת להיכנס אל הארנק והן לבצע בו פעולות שונות כמו הוספת מטבעות או הוצאת מטבעות, לאחר כניסה אל הארנק ע"י הזנת המפתחות הפרטיים תתצטרכו להשתמש במפתחות הציבוריים על מנת לבצע רכישות ומכירות של מטבעות דיגיטליים בזירה המסחר הרחבה יותר.

עולם המטבעות הדיגיטלים הוא עולם עשיר, מורכב ומבריק שמאפשר מסחר עתידני שכבר לגמרי נמצא איתנו זמן מה, ללא תלות בגורמים ממשלתיים ותאגידיים, מקנה חופש מסחר חופשי ופתוח למדי כשמערכת הבלוקצ'ין מתעדת את כל הפעולות ויוצרת מארג שלם בו אנשים לומדים מהות מסחר שונה מכל שידענו עד כה. על מנת להבין קצת יותר את זירת המסחר הדיגיטלית קראו עוד במאמר במדריך למתחילים על ביטקוין.

איך פותחים ארנק דיגיטלי עבור מטבעות ביטקוין ומטבעות דיגיטלים?

ע"י מספר שלבים פשוטים, אם כי דורשים תשומת לב:

• לבחור אפליקציית ארנק

• להוריד למובייל, למחשב או להחזיק ארנק חומרה

• לבצע תהליך הרשמה ולבחור סיסמא שתזכרו

• לאחר מכן האפליקציה תתן לכם בין 12 ל- 24 מפתחות (צירופים באנגלית) אותם כדאי לכתוב ולשמור על נייר במקום מאובטח שנגיש רק אליכם.

צילום: מאגר תמונות 123RF


כמה נקודות חשובות לגביי פתיחת ארנק דיגיטלי

• חשוב להבדיל בין ארנק חם, ארנק קר וארנק חומרה, לכל אחד מהם מאפיינים משתנים בעלי רמות אבטחה והצפנות מידע שונות.

• לקרוא ולהעמיק במגוון האפליקציות הקיימות ולבחור אפליקציה בטוחה ואמינה ע"י אהדת הקהל ורמות האבטחה של כל אפליקציית ותוכנת מחשב.

• לעולם אל תצלמו את הסיסמאות והמפתחות שלכם, תמיד שמרו אותם על דף נייר בנפרד במקום מאובטח הנגיש רק אליכם וכמובן במקום שתזכרו אותו.

מעט על מהות ארנק דיגיטלי חם, ארנק קר או ארנק חומרה.

הגדרות פשוטות שממש חשוב לדעת את המשמעות שלהם לפניי שמורידים אפליקציות ותוכנות מסחר:

ארנק חם – ארנק דיגיטלי שמחובר לאינטרנט או היה מחובר לרשת לפחות פעם אחת, מאפשר פעולות מסחר מהירות יחסית ברמות אבטחה סטנדרטיות למדי. ארנק דיגיטלי חם מוגדר כחם בשל היותו מחובר לרשת מה שמעלה את הסיכון לפריצות, אך ישנם ארנקים חמים טובים מספיק בעלי אבטחה בקודי ההצפנה, קראו ביקורות והמלצות על כל ארנק כזה לפניי שאתם מחליטים להוריד ולהשתמש.

ארנק קר – ארנק דיגיטלי קר מוגדר כך כי למעשה זה ארנק שלא התחבר מעולם לאינטרנט ומשמש לאחסון מספר רב של מטבעות דיגיטלים, ארנק קר נחשב לארנק מאובטח ברמה מקסימלית.

ארנק חומרה – ארנק הנכנס תחת קטגוריית ארנקים קרים, אינו מחובר לרשת, בעל רמת אבטחה גבוהה מאוד.

מה שמאפיין אותו כארנק חומרה זה למעשה כי מדובר בארנק חיצוני- כונן קשיח שמתחבר ב- USB למובייל או למחשב.

קראו עוד בהרחבה על ארנקים דיגיטלים.

צילום: מאגר תמונות 123RF


בפתיחת ארנק דיגיטלי וודאו כי ברשותכם כל המידע שאתם צריכים

אתם עומדים להיכנס אל עולם פיננסי עשיר שמדבר שפה שונה, מעניינת ומרתקת של מטבעות דיגיטלים, בין אם המושג מטבעות דיגיטלים חדש או מוכר עבורכם, רצוי תמיד לדבר ולקבל מידע מאנשים שכבר מבינים ופעילים בזירת המסחר של מטבעות דיגיטלים, ואף להתייעץ עם אנשים שמבינים דבר או שניים באבטחת מידע.

פתחתם ארנק דיגיטלי? מזל טוב! כעת תוכלו לרכוש ולסחור במטבעות דיגיטלים בכל סכום שתרצו

מעבר למסחר והעסקאות שתבצעו בתוך הארנקים הדיגיטלים, תוכלו להמיר את מטבעות הדיגיטליים לש"ח בחלפני ביטקוין בישראל (Bitcoin Change).

רשימת חלפנים בישראל למטבעות ביטקוין:

  • Bits Of Gold LTD
  • Bitcoin Change
  • Bits 2C
  • Bitin – מאפשר גם מסחר במטבעות דיגיטלים נוספים כמו: את'ריום, לייטקוין ביטקוין קאש וריפל
  • ZenGo